środa, 31 sierpnia 2011

Z zakamarków powstały ...


Moje rodzinne skarby przechowuję na strychu.
Rozmyślałam ostatnio nad sensem tego ....
Szkoda,że nie umiem a także,że nie mam chęci na ich wykorzystanie we własnym zakresie. Przytłacza mnie ta ilość wszystkiego co wygrzebuję przeglądając poszczególne pudła.
Może właśnie ta ilość działa na mnie tak deprymująco?
Może.. a może to,że nie mam talentu ani do szycia ani do innych robótek,które cechują blogowiczki,w kręgu których ostatnio się obracam?
Rozmyślając doszłam do wniosku,że skoro mam wyrzucić to muszę się przemóc i wykorzystać cokolwiek na własne potrzeby.
Wybór padł na zbiór starych koronek.

I powstały rzeczy praktyczne do wykorzystania w mojej działalności hobbystycznej.
Okleiłam nimi pudła i pudełka w których przechowuję nici...całą masę nici.


Ponieważ moje stanowisko krawieckie mieści się w mojej małżeńskiej sypialni,takie opakowanie szpulek z nićmi jest .... chyba ekskluzywne.
Szpulki nie walają się,nawet nie widać,że tam są nici a jednak są...

Robota jest prosta i szybka,niewiele czasu wymaga jedynie oczekiwanie na wyschnięcie kleju . Trwało to noc,czyli ok. 8-9 godzin.
I jest ,myślę,że jest to super pomysł na wykorzystanie zalegających koronek.

Na początek wybrałam najmniej dekoracyjne koronki ale kolejny koronkowy pojemniki
a właściwie jego zniszczone wieko z cieniutkiej flizeliny pokryłam już innymi.
Tutaj sprawa była nieco bardziej skomplikowana?
Chyba nie ale bardziej czasochłonna bo odmierzone kawałki koronek
najpierw zostały zeszyte na maszynie ściegiem zygzakowym a potem ręcznie doszyte do istniejącego drucianego stelaża.
Pudło w którym przechowuję moją skromną biżuterię zyskało jak mniemam na wyglądzie.
To było również praktyczne posunięcie,flizelinowa powłoka była już bardzo zniszczona.
Jedynym mankamentem tej 'ozdoby' jest kolor... Pudełko było w zestawieniu kolorów bordo i różowego.
Teraz mam bordo - ecri.
Może z czasem wymienię je znowu...




Jeśli ma ktoś z Was pomysł jak mogę jeszcze wykorzystać moje koronki - serdecznie proszę o wszelkie sugestie.
Będę bardzo zobowiązana.

2 komentarze:

  1. jej! bardzo fajny pomysł na wykorzystanie starych koronek. jeśli tylko znajdę trochę czasu, to chyba go wykorzystam do moich, mało urodziwych pudełek w pokoju :)
    generalnie, bardzo podoba mi się twój blog :D

    dziękuję bardzo za komentarz, mam nadzieję, że kiedyś będę miała szansę wydać własną kolekcję i może nawet na tym zarobić ;)

    xx Zuzia
    the-red-zebra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie Ci tego życzę.
    Może będę miała okazję stać się Twoją klientką.:)
    Projekty masz rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń